FAQ

Hvordan søker jeg lån?

Du kan enkelt søke lån i våre lånekalkulatorer, eller ta kontakt med oss på 915 07790

Når får jeg vite om jeg får innvilget lånet?

Vi gir raskt svar på din søknad, enten om lånet er innvilget eller om vi trenger mer informasjon fra deg. Har du sendt lånesøknad etter våre åpningstider vil din lånesøknad behandles førstkommende virkedag.

Jeg har ikke funnet et bestemt objekt. Kan jeg søke om et lånebevis?

Ja. Se gjerne mer om låneprosessen vår. Vi vil da ta forbehold om godkjennelse av objekt før endelig beslutning og signering av lånedokumenter. Søk som vanlig gjennom vår lånekalkulator eller ta kontakt på 915 07790 for et uforpliktende tilbud

Hva er viktig å tenke på når jeg kjøper privat?

Se gjerne vår Bilkjøperguide for tips og råd for kjøp av bil privat

Hvor mye kan jeg låne?

Hvor mye du kan låne er avhengig av blant annet inntekt og din nåværende gjeldssituasjon. Ta kontakt med oss så finner vi det lånet som fungerer best for deg!

Hvordan og når utbetales lånet?

Når du har fått innvilget lån lånedokumenter signeres før du henter/omregistrerer objektet. Så snart vi har mottatt signerte lånedokumenter, kjøpekontrakt og vognkort i ditt navn utbetales lånet direkte til selger/bilforhandler.

Kan jeg søke lån til refinansiering av eksisterende billån?

Nei, vi har ikke mulighet for å låne opp på et eksisterende billån. Har du billån hos et annet finansieringsselskap kan du flytte dette lånet til oss. Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende tilbud.

Hva er forskjellen mellom nominell og effektiv rente?

Nominell rente er pålydende rente fra vår prisliste og som du ofte får oppgitt når du spør om et tilbud. Effektiv rente beregnes på grunnlag av nominell rente, nedbetalingstid, etableringskostnad og termingebyr. Effektiv rente er det du faktisk betaler.

Kan jeg søke billån til kjøp av importbil?

Ja, vi finansierer kjøp av importbil, men kjøpet må da gå via en tredjepart i Norge som står for import, avgifter og registrering. Lånet vil da bli utbetalt til tredjeparten som anses som selger. Vi finansierer ikke direkteimport.

Kan jeg søke lån dersom jeg har betalingsanmerkninger?

Vi innvilger ikke lån dersom det er registrert betalingsanmerkninger på deg.

Hvor lang nedbetalingstid kan jeg ha på lånet?

Du kan ha inntil 10 års nedbetalingstid. Dette avhenger av hvilke type objekt vi finansierer, alder på objekt og lånebeløp. Ta kontakt med oss så finner vi ut av det.

Kan jeg innbetale ekstra på lånet?

Ja, du kan når som helst innbetale ekstra på lånet. Det er viktig at du oppgir riktig referanse ved overføring. Ta kontakt med oss slik at vi får avtalt endring i nedbetalingsplan.

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Du kan søke om avdragsfri måned (renter må betales som normalt). Dette forutsatt at de siste 6 måneder er betalt punktlig. Skulle du få problemer med å betale lånet i henhold til nedbetalingsplan ønsker vi at du tar kontakt så snart som mulig slik at vi kan finne en løsning.

Kan jeg innfri lånet før avtalt nedbetalingstid?

Ja, du kan når som helst innfri lånet uten ekstra kostnader før avtalt nedbetalingstid.

Kan jeg opprette avtalegiro?

Ja, vi anbefaler opprettelse av avtalegiro med fast trekk hver måned. Dette kan opprettes i nettbank eller ved å kontakte din rådgiver i banken.

 

Forsikret billån

Hva er Forsikret billån?

Forsikringen dekker de månedlige lånebetalingene ved 100 % sykemelding i mer enn 30 dager, 100 % ufrivillig arbeidsledighet eller permittering i mer enn 30 dager, låntakers død innfris lånet med inntil 600.000 kroner eller ved kritisk sykdom

Hvordan søker jeg Forsikret billån?

Du kan søke Forsikret billån eller ta kontakt med oss på 91507790. Ønsker du betalingsforsikring på et løpende lån hos oss, ringer du oss på 915 07790 eller send oss en e-post.

Hva gjør jeg dersom jeg blir fullt sykmeldt og har Forsikret billån?

Se siden Forsikret billån

Hvordan melder jeg inn en skade?

Se siden Forsikret billån. Har du forsikringen gjennom AmTrust  finner du skjema her. Har du forsikringen gjennom Cardif ser du her